Cica banii sunt ochiul dracului

Cand eram mai mica o intrebam pe bunica-mea ce sunt banii. Imediat ea se aprindea si incepea sa strige si sa se agite prin casa palavragind non-stop despre cum banii sunt ‘ochiul dracului’. Mi-a luat ceva vreme sa inteleg ca nu se referea la sensul religios al cuvantului, si mi-a luat mult mai mult sa realizez ca nu e deloc asa. Ce vina au banii? De obicei singurii oameni care zic ca banii sunt rai sunt oamenii care nu-i au deloc sau care au prea putini.

Tot aia sunt oamenii care condamna sistemul, hotii aia politicieni, scumpirea constanta a alimentelor si scaderea salariilor. Toti membrii familiei mele sunt genul asta de oameni si eu nu am inteles absolut de ce pentru ca eram prea mica sa fac legatura. Banii nu sunt rai. Banii nu sunt nici buni. Banii sunt doar niste hartii, niste unelte. Si nu, n-o zic la modul ala la care o zic unii ca si cum banii n-ar avea nici o importanta, ca-s doar niste hartii acolo. Banii sunt niste instrumente extrem de utile pe care trebuie sa stii sa le manuiesti. E ca si cum fiecare persoana ar fi un mecanic, daca nu stii sa folosesti piesele le ai degeaba si-ti vine sa le si arunci, nu? La fel e si cu banii. Cine nu stie ce sa faca cu ei, ajunge sa-i urasca.

Eu una ii iubesc, deci banuiesc ca ma descurc binisor sa-mi organizez finantele. Acestea fiind zice, nu prea cred ca banii au vreo vina in lumea asta, ci mai degraba persoanele din spatele lor. Si de multe ori se poate ca persoana vinovata pentru absenta banilor sa nu fie nimeni altcineva decat cel ce arunca vina asupra altora ca intr-un joc de pase.